Nie masz pomysłów, w jaki sposób przekazać dziecku wiedzę o otaczającym świecie i jak zachęcić je do nauki? Proponujemy innowacyjne metody nauczania, zebrane przez Eve Hermann, specjalistkę metod nauczania Marii Montessori, wg której uczenie się polega na działaniu. Nie trzymajmy się sztywnych reguł. Pozwólmy dzieciom badać, dotykać, budować i czuć się częścią Ziemi.W tym poradniku znajdziesz propozycje 100 pomysłów-konspektów, które pobudzą Twoje dziecko do empirycznego poznawania świata, obserwacji, szukania odpowiedzi na nurtujące je pytania, wyciągania wniosków z doświadczeń. Książka krok po kroku pomaga pogłębiać i rozbudowywać zasób wiadomości dziecka.Eve Hermann zwraca uwagę na trójstopniowość przygotowania lekcji, opisuje jak wykorzystywać i prezentować karty edukacyjne, znajdujące się w zestawach Biblioteczki Montessori oraz jak przeprowadzać doświadczenia, aby zainteresować młodego odkrywcę.
UWAGI:
Bibliografia na stronach [222-223].
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 026456 od dnia:2024-04-15 Wypożyczona, do dnia: 2024-06-14
Biblioteczka Montessori : ćwiczenia : odkrywaj bogactwo przyrody Tytuł oryginału: "Mes activités Montessori : un cahier pour enrichir le vocabulaire, découvrir la nature et le monde,". "Odkrywaj bogactwo przyrody "
Pedagogika Montessori zachęca dziecko do obserwowania, poznawania przyrody wszystkimi zmysłami i eksperymentowania, tak aby mogło ono lepiej zrozumieć otaczający je świat.Zeszyt ćwiczeń zawiera pomysły i materiały na zajęcia, dzięki którym będziecie mogli towarzyszyć dziecku w odkrywaniu zagadnień z geografii, botaniki, świata zwierząt, klimatu i upływającego czasu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Czy czujesz lekki powiew wiatru? : opowiadania i zabawy, które podobają się dzieciom i uwrażliwiają ich zmysły Tyt oryg.: "Hörst du den leisen Streichelwind? Geschichten und Spiele für alle Sinne ".
Kanoniczna biografia kobiety, która zmieniła myślenie o wychowaniu dzieci.
Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą.
Budziła jednocześnie najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę. Była przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek. Do dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje.
Wytyczając nowy kierunek w pedagogice, jednocześnie mierzyła się z realiami swojej epoki. Poczucie niesprawiedliwości społecznej, skrywane pozamałżeńskie macierzyństwo i budząca się świadomość nowej roli kobiety zaowocowały innowacyjnym projektem edukacyjnym, który mimo upływu lat wciąż postrzegany jest jako odkrywczy i nowatorski.
Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii.
UWAGI:
Bibliografia na stronach: 347-[366].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"Naucz mnie robić to samodzielnie" - to zdanie doskonale definiuje pedagogikę Marii Montessori. Małemu człowiekowi należy dać możliwość samodzielnego działania - odpowiednio do jego wieku i umiejętności. Dlatego pozwól dziecku wykonać zadanie samemu, pod twoim nadzorem, po zademonstrowaniu mu, jak należy to zrobić, oraz zabezpieczeniu i dostosowaniu miejsca i zadania do jego potrzeb i możliwości.Według Marii Montessori każde dziecko jest wyjątkowe. Ma swoją osobowość, własny rytm życia, specyficzne cechy i ewentualnie ograniczenia. Wszystkie dzieci przechodzą okresy wrażliwości - chodzi o szczególną wrażliwość na drodze rozwoju, czyli o etapy życia młodego człowieka, w których całkowicie jest zaabsorbowany przez szczególne zafiksowanie na określony element. Granicą tych etapów przejściowych jest nabycie określonych cech charakteru. Gdy tylko dana cecha się rozwinie, związana z nią wrażliwość zanika. Dlatego bardzo ważne jest, aby w odpowiednim momencie środowisko dostarczyło dziecku środków do tego, by mogło się rozwijać, wykorzystując okresy wrażliwości.Książka zawiera 80 zabaw edukacyjnych wykorzystujących zalety pedagogiki Montessori; ćwiczenia można wykonać w domu, a pomoce do nich przygotować samodzielnie. Jest przeznaczona dla:• rodziców, którzy chcą uczestniczyć z dziećmi w rozwojowych zabawach,• przedszkolanek, które zamiast głośnych zabaw pstrokatymi zabawkami chcą zaproponować swoim podopiecznym wspólne ćwiczenia,• nauczycieli, którzy chcieliby urozmaicić zabawy w klasie, tak aby rozwijały u dzieci zmysły, koncentrację i pewność siebie,• wyjątkowych dzieci czujących potrzebę wzmacniania (zaproponowane poniżej ćwiczenia pomogą w tym),• osób starszych lub chorych odczuwających potrzebę stymulacji.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Czy wiecie, co łączy Jackie Kennedy, założycieli Google’a, Beyonce oraz księcia Williama? Fakt, że zostali wychowani zgodnie z metodą Montessori. A to dało im radość odkrywania świata, kreatywność i nieszablonowe myślenie.Metoda Montessori pozwala skutecznie i całościowo rozwinąć potencjał dziecka. Dzięki niej dzieci rozbudzą swoją ciekawość i koncentrację. Nauczą się samodzielności, odpowiedzialności, empatii oraz współpracy w grupie. Dodatkowo, będą miały większą szansę na sukces i może kiedyś dołączą do licznego grona ludzi, którym metoda Montessori pozwoliła w pełni rozwinąć swoje możliwości.Montessori dla każdego to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku 3-7 (młodsze mogą rozwiązywać zadania z rodzicami, a starsze - samodzielnie).W Montessori dla każdego znajdziecie:• zadania polegające na obserwacji świata przyrody,• ćwiczenia sprzyjające całościowemu rozwojowi dziecka: koordynacja oko-ręka, koncentracja uwagi, rozwiązywanie problemów, empatia oraz współpraca w grupie,• wskazówki dla rodziców i podstawowe pojęcia pedagogiki Montessori.Maria Montessori (1870-1952) — była niezaprzeczalnie geniuszem i wyprzedziła swoją epokę. Stworzyła metodę, którą z powodzeniem stosuje się do dziś na wszystkich kontynentach świata. Stawiała na kreatywność i samodzielność dziecka.Polski Instytut Montessori powstał w 2008 roku w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na kursy dla nauczycieli montessoriańskich w Polsce. Od samego początku ich celem jest kształcenie nauczycieli i asystentów według najlepszych światowych wzorców.
UWAGI:
Książka rekomendowana przez Polski Instytut Montessori. Bibliografia, netografia na stronie [224].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka Zrozumieć Montessori ma na celu wyjaśnienie Czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Jednym z głównych terminów w pracach Montessori jest pojęcie "metoda", skrywające nakaz niesienia dziecku wszechstronnej pomocy w trudzie indywidualnego rozwoju oraz postulat włączenia dziecka do społeczności kulturowej i cywilizacyjnej, z założenia przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne jest, zdaniem Montessori, odpowiednie przygotowanie dorosłych (nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka (m.in. "polaryzację uwagi", "wrażliwe fazy" etc.) będą je wspierać w rozwoju, kochać rozumnie i darzyć szacunkiem. Środkiem do tego ma być "przygotowane otoczenie", a warunkiem sukcesu - respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która, odpowiednio wyważona, prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli montessoriańskiej "normalizacji".
Rozdział I. Droga Marii Montessori do pedagogiki (od medycyny do pedagogiki, od pedagogiki specjalnej do pedagogiki normalnie rozwijających się dzieci, od metody do rozbudowanej teorii pedagogicznej)
Rozdział II. Koncepcja wychowania w kontekście rozwoju dziecka (pojęcie wychowania, wychowanie w kontekście pojęć charakteryzujących rozwój dziecka: horme, plan budowy wewnątrzpsychicznej, duchowy zarodek, nebule, mneme, absorbujący duch, wrażliwe fazy, polaryzacja uwagi, trójfazowy cykl pracy, normalizacja)
Rozdział III. Wychowanie w przygotowanym otoczeniu (materialny aspekt przygotowanego otoczenia: budynek, wyposażenie sal, pomoce rozwojowe Montessori, ich wychowawczy sens, strukturalno-dynamiczny aspekt przygotowanego otoczenia dotyczący pedagogicznych zasad jego budowy ze szczególnym uwzględnieniem zasady porządku i wolności, osobowy aspekt przygotowanego otoczenia z podkreśleniem zadań i roli nauczyciela)
Zakończenie - Wartość pedagogiki Marii Montessori
Biogram życia i działalności Marii Montessori
Literatura dotycząca pedagogiki Marii Montessori
Aneksy
UWAGI:
Bibliografia na stronach 115-116.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni